A A A

Szukaj

A A A
Wersja kontrastowa
NA WSCHÓD OD HOLLYWOOD
NA WSCHÓD OD HOLLYWOOD
Na wschod od Hollywood
Na wschod od Hollywood
Previous Next

Opis

 

Najnowsza komedia muzyczna napisana specjalnie dla naszego teatru przez Tomasza Jachimka. Spektakl reżyseruje Jerzy Jan Połoński świetnie przekładający kabretowy humor na język sceniczny. Tym razem ten twórczy tandem zmierzy się z mitami krążącymi na temat zawodu aktora oraz ukaże w krzywym zwierciadle okoliczności decydujące o doborze repertuaru. Środowisko teatralne poznamy oczami młodego absolwenta Akademii Teatralnej, który dostaje swój pierwszy angaż w zawodowym teatrze... Swoją pracę rozpoczyna z głową pełną akademickich ideałów i wyobrażeń o przygotowaniu kreacji aktorskiej oraz przedstawienia. Gdy w planowanej premierze dostaje jeszcze główną rolę, wydaje się to spełnieniem jego marzeń... Okazuje się jednak, że w świątyni sztuki zderzy się z dalekimi od ideałów postawami doświadczonych kolegów po fachu, co wywoła szereg komicznych i absurdalnych sytuacji. Czy młody aktor podejmie rzucone wyzwanie i stanie się sprawcą sukcesu czy też klęski Teatru Nieprzeciętnego?

Na wschód od Hollywood, fot. Kinga Karpati
Na wschód od Hollywood, fot. Kinga Karpati
Na wschód od Hollywood, fot. Kinga Karpati
Na wschód od Hollywood, fot. Kinga Karpati
Na wschód od Hollywood, fot. Kinga Karpati

Twórcy

Tomasz Jachimek
Scenariusz i teksty piosenek
Jerzy Jan Połoński
reżyseria
Marcin Partyka
muzyka
Michał Cyran
choreografia
Monika Wójcik
scenografia, kostiumy
Maciej Gąsiorek
asystent reżysera
Dawid Kozłowski
multimedia
Eliza Parol
kierownik produkcji

Obsada

Robert Tondera
Pan Dyrektor
Wojciech Stolorz / Michał Karwowski
Igor Skałecki
Katarzyna Kozak / Agnieszka Fajlhauer
Bufetowa
Konrad Marszałek
Aktor Wyjadacz
Brygida Turowska
Aktorka Księgowa
Dominika Łakomska
Aktorka Gwiazda
Kamila Boruta
Aktorka Charakterystyczna

Recenzje

Tomasz Jachimek jako autor komedii nie zajmuje sie fenomenem aktorstwa, ani nie w kracza w psychologiczne zawiłości zawodu czy też jego społeczną misję. Owszem wszystkiego tego dotyka, ale z lekkością kobaretowo-komediową, bez zadęcia - a jeśli - to z satyrycznym. Słowem trzyma się realiów i sygnalizuje jedynie, na czym polega proza życia scenicznego, przedpremierowa gorączka, bufetowe intrygi, koleżeńskie żawiści i walka o pozycje w zespole, ale też maluje chwile uniesienia, kiedy wreszcie dochodzi do premiery (...).

Tomasz Miłkowski, Stolica nr 10/2019

„Na wschód od Hollywood” to najnowsza premiera w Teatrze Rampa mieszczącym się na warszawskim Targówku. Sztuka z przymrużeniem oka opowiada o losach pewnego młodego aktora. Czy jego ideały spotkają odzwierciedlenie w rzeczywistości scenicznej? (...)

CZYTAJ CAŁOŚĆ

Kamil Stępniak,
WARSZAWSKA KULTURALNA

 

 

 

 

Na wschód nie tylko od Hollywood, ale nawet od centrum Warszawy znajduje się Teatr Rampa w którym w ubiegły weekend wyruszył na scenę i dotarł do pierwszych widzów spektakl „Na wschód od Hollywood” w reż. Jerzego Jana Połońskiego – napisany specjalnie dla teatru na Targówku przez błyskotliwego Tomasza Jachimka. (...)

CZYTAJ CAŁOŚĆ

Aleksandra Zielińska,
TARGÓWEK.INFO

 

 

 

 

Ja chyba gdzieś już to widziałam… młodziak podejmuje swoją pierwszą pracę w Teatrze, w którym zetknięcie z rzeczywistością rodzi pierwsze rozczarowania… motyw nieodparcie przywołuje skojarzenie z debiutem fabularnym Krzysztofa Kieślowskiego „Personel” (...)

CZYTAJ CAŁOŚĆ

Wioleta Rosłoniec,
TEATR DLA WSZYSTKICH

 

 

 

 

Pierwsze sceny zapowiadały czystą zabawę stereotypami. Piękna scenografia i pomysłowe stroje Moniki Wójcik były efektem flirtu czerni i bieli, a postaci zdawały się być prostymi archetypami, które można znać z anegdot teatralnych. Nie miały nawet imion czy własnych skomplikowanych osobowości. Na scenie występowali między innymi Aktor Wyjadacz, Aktorka Gwiazda, Aktorka Charakterystyczna, a kto był kim jasno i dobitnie pokazywały kostiumy. Ta przesada pełna była dystansu i dowcipu, ale twórcom udało się wśród żartów przemycić elementy powagi i prawdy, które pięknie wybijały się na tle całej tej umowności. (...)

CZYTAJ CAŁOŚĆ

Anna Dawid,
DZIENNIK TEATRALNY WARSZAWA

Wiwisekcji teatralnego światka dokonuje Tomasz Jachimek – niedoszły aktor miłośnik teatru, szerszej publiczności znany jako dziennikarz i satyryk.
Z subtelnym wdziękiem wytyka przywary artystów, z inteligencją i wrażliwością diagnozuje problemy, nie tylko finansowe ale także światopoglądowe, personalne, repertuarowe, z którymi mierzą się instytucje kultury. Ten dowcipny tekst, napisany na zamówienie stołecznej Rampy, z lekkością i komediowym wyczuciem reżyseruje Jerzy Jan Połoński. Należy wspomnieć, iż jest to kolejny wspólny projekt obu panów, trzy lata temu zrealizowali bardzo dobrze przyjęty przez młodych widzów "Dzień dziecka" (...)

CZYTAJ CAŁOŚĆ

Marta Żelazowska,
TEATROLOGIA.INFO

„Czy na pewno chcesz, żeby twoje dziecko zostało aktorem?” – tak pierwotnie brzmiał tytuł sztuki. Napisał ją Tomasz Jachimek, którego własna przygoda z aktorstwem trwała zaledwie 30 sekund: zdążył się przedstawić komisji egzaminacyjnej i usłyszał „do widzenia”. Sądząc z przesłania spektaklu „Na wschód od Hollywood”, nie żałuje (...). Świetne przedstawienie o miernej czasem kondycji współczesnej sztuki, owijanej w złoty papierek przez dział marketingu.

CZYTAJ CAŁOŚĆ

Monika Odrobińska,
IDZIEMY

W spektaklu nie brakuje energii, dobrego humoru, nawiązania kontaktu z widzem i niebanalnych tekstów piosenek. Każda z nich stanowi celną pointę rozgrywanych scen, każda ma też swoją choreografię. W ostatniej piosence widzowie słyszą: „Jeden jest geniusz. Mistrzów ze trzech. Tysiące rzemieślników”. To podsumowanie wszystkich sytuacji, które miały miejsce podczas spektaklu na deskach Rampy. Na uwagę zasługują kostiumy aktorów zaprojektowane przez Monikę Wójcik.(...) Kreacja każdej postaci odzwierciedla jej dorobek artystyczny, charakter i losy.

CZYTAJ CAŁOŚĆ

Nasze miasto.pl

Zabawnie to zostało skrojone, okraszone piosenkami i scenkami rodzajowymi zza kulis. A że autor ma bystre oko, wyszedł z tego zgrabny obrazek z życia zascenicznego. Dla aktorów to rzadka okazja podzielenia się z widzami premierową gorączką (...), bawią się charakterystycznymi postaciami malowanymi z lekkim zacięciem satyrycznym. Świetnie to wychodzi Robertowi Tonderze jako Panu Dyrektorowi i Konradowi Marszałkowi w roli Aktora Wyjadacza. Dwie godziny bezpiecznej zabawy, w której aktorzy pozwalają śmiać się z nich samych.

Tomasz Miłkowski, Tyg. Przegląd



Patroni Medialni Spektaklu

tvp2
tvp3warszawa
radiokolor
naszemiatopl
gazetapl
przeglad
kulturawokolnas
ebilet_logo
ewejsciowki_logo
syrenka_logo
Previous Next